404 Content marketing – czym jest i czy warto?

Content marketing – czym jest i czy warto?

MARKETING SEO/SEM

W obecnych czasach, kiedy przybywa coraz więcej użytkowników Internetu i coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, jest coraz większa konkurencja. Musimy – jako przedsiębiorcy – bardzo się starać, by dotrzeć do klientów. Z kolei konsumenci zmienili swój cykl zakupowy. Coraz częściej „sięgają” do porównywarek cen, sprawdzają opinie innych internautów i/lub korzystają tylko ze sprawdzonych sklepów. Przedsiębiorcy coraz bardziej przekonują się, że zmiana ceny i związana z nią walka nie jest najlepszym wyjściem. Dlatego też poszukują innych rozwiązań, a wtedy z pomocą przychodzi content marketing.
 
Content marketing jest to marketing treści. Jest to strategia, która polega na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści takich jak: artykuły, ebooki, posty, e-video, czy grafiki. Takie działania mają za zadanie zainteresować i przyciągnąć do danej strony branżowej konkretnie sprecyzowaną grupę potencjalnych klientów.

Content marketing to umiejętność komunikowania się z naszymi potencjalnymi klientami. Kluczowym jest to by zdać sobie sprawę o konieczności zmian w sposobie komunikowania się z klientami, którzy chcą jakiejś nowości, będąc już znużonymi standardowymi reklamami. Istotą content marketingu jest dostarczanie klientom rzeczowych, wiarygodnych i wartościowych informacji. Tym sposobem zyskujemy zaufanie i lojalność klientów. W obecnych czasach należy wzbraniać się przed natrętnymi pop-upami, spotami reklamowymi czy spamem. Nie możemy zniechęcić do nas potencjalnych klientów. Powstaje pytanie – ok., tylko jak?

To dziecinnie proste – publikujesz ciekawe i pożądane przez klientów treści, a tym samym nie tylko pokazujesz im, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie, ale że zależy Ci na ich satysfakcji i rozumiesz ich potrzeby. Takim sposobem należy budować zaufanie potencjalnych odbiorców, a potem już klientów swojego sklepu, czy marki.

To właśnie rozpoznawalne i oczekiwane przez odbiorców artykuły, czy wpisy, pozytywnie przekładają się na ilość linków przychodzących tj. tych prowadzących internautów z innych stron na Twoją. Dzięki temu Twoja strona www zostanie oceniona jako wartościowa i tym samym zyska ona wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarek. To wszystko spowoduje, że Twoja strona internetowa stanie się bardziej popularna i łatwiej będzie ją odnaleźć wśród gęstej konkurencji.

Reasumując, „stawiając” na content marketing zyskujesz zaufanie klientów, pozycję eksperta i lidera w danej branży, widoczny wzrost zainteresowania Twoją stroną www, szerszy zasięg docierania do klientów, wysoką pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwarek, a także zmniejszenie wydatków przeznaczonych na reklamę sensu scricto. Jak można zauważyć, content marketing wymaga zaangażowania i aktywności, jednak owoce jakie przynosi są bardzo wartościowe.


 

 

кредит под залог киев http://bonacousa.com
love-shop.com.ua/
курсы английского киев http://h-school.kiev.ua
e-light-security.jp/
  • bardzo fajny artykuł, dużo ciekawych informacji w gąszczu spamu zalewającego internet.

  • Dzięki :) Zapraszam wkrótce po więcej!

Dołącz do 2000 członków #SALESLAB

Otrzymuj ekskluzywne materiały edukacyjne tylko dla społeczności #SALESLAB: najnowsze trendy w marketingu, narzędzia, darmowe materiały!

free newsletter templates powered by FreshMail
 

Jak wykorzystać newsletter do generowania zysku?

Od czasu do czasu otrzymuj ekskluzywne materiały edukacyjne na temat wykorzystania email marketingu w strategii rozwoju firmy - prosto na swoją skrzynkę! Żadnego spamu, szanujemy twoją prywatność.

free newsletter templates powered by FreshMail