404 Konsument 2.0 – słów kilka o smart shoppingu

Konsument 2.0 – słów kilka o smart shoppingu

e-commerce

Żyjemy w czasach, kiedy zwykły konsument, który jeszcze niedawno „raczkował” wśród ofert i promocji, dziś zmienił się w konsumenta 2.0. Z zasady posiada on smartfon bądź tablet z dostępem do Internetu i podczas zakupów w sklepie na bieżąco porównuje ceny towarów z tymi, które uwidocznione są na e-sklepach. W rezultacie coraz więcej osób kupuje online ze względu na szybkość transakcji, różne promocje i oczywiście niższą cenę.

 

Sprzedawcy muszą dostosowywać się do oczekiwań i wymagań klientów, wiedzą bowiem, że każdy błąd w relacji z klientem może kosztować złą opinię na forum, czy portalu społecznościowym, a w rezultacie utratę klientów zanim jeszcze trafią do danego e-sklepu. Koniecznym jest przygotowanie oferty dostosowanej na nową generację klientów, w czym pomóc mogą najnowsze technologie. Musimy jednak wiedzieć, że nowoczesna technologia sama w sobie nie jest innowacją. Dopiero jej zastosowanie do zbudowania nowego procesu biznesowego lub produktu stanowi innowację. W ich opracowanie muszą się włączyć osoby kształtujące biznes firmy, które odpowiadają za sprzedaż czy obsługę klienta.

 

Obecnie niemal każdy klient wymaga od sprzedawcy indywidualnego traktowania. Oczekuje dodatków do każdych zakupów. Poza tym chciałby dostawać karty rabatowe, lojalnościowe oraz inne tego typu dodatki. Oczywiście nie wszystko na raz i wszystko w swoim czasie. Jeśli do każdych zakupów sprzedawca dołączy jakiś miły dodatek, wówczas klient chętniej do wróci do danego sklepu. Poza tym musimy pamiętać, że takie gratisy nie są nader finansowo obciążające sprzedawcę, a to właśnie dzięki nim jest możliwe nawiązanie długotrwałej relacji z konsumentem.  
 

Konsumenci 2.0. są bardzo spostrzegawczy odnośnie cen produktów. Musimy pamiętać, żeby nasza cena nie była wygórowana. Już o tym pisałem, że w obecnych czasach nie ma sensu walczyć ceną z konkurencją. Oczywiście, handel tradycyjny generuje znacznie wyższe koszty prowadzenia interesu, jednak ujednolicone ceny w oczach klienta są czymś naprawdę istotnym, a wręcz zasadą.

 

Mówiąc o Konsumentach 2.0. nie możemy zapomnieć o pojęciu tzw. smart shoppingu, a są to po prostu inteligentne zakupy. Takie, by normalne, wysokiej jakości produkty, kupować jak najtaniej i przy tym nie dać się zrobić „w balona”. W obecnych czasach smartfonów i tabletów smart shopping jest wyjątkowo prosty.  Polacy mogą pochwalić się jednym z najwyższych zakupowych IQ w Europie. W tej dziedzinie wyprzedzamy m.in. Czechów i Niemców. Choć o smart shoppingu dopiero zaczyna się mówić, to jest on już bardzo popularny pośród konsumenckiego społeczeństwa. Dużo osób nawet nie zdaje sobie sprawy, iż jest częścią machiny smart shoppingu, ponieważ nie umie tego profesjonalnie nazwać, jednak dokonuje zakupy coraz bardziej świadomie.

 

Konsument 2.0. robiąc zakupy inteligentnie, umiejętnie szuka okazji, korzystając m.in. z porównywarek cen, które to umożliwiają. W obecnych czasach już nikt nie musi chodzić po sklepach i zbierać gazetek. Wystarczy bowiem kilka kliknięć i już wiemy, gdzie i za ile możemy nabyć pożądany towar.

Dużą pomocą w obecnym świecie przy uprawnianiu smart shoppingu są również komentarze innych internautów. Możemy bowiem wyszukać tańsze odpowiedniki różnych produktów, które oprócz ceny i marki nie różnią się niczym. Opinie te można wyszukać na niemalże wszystkie kategorie produktów – wystarczy poświęcić trochę czasu.


Smart shopping daje konsumentom satysfakcję z tego, że udało się przechytrzyć speców od marketingu danych marek oraz fakt, iż w naszej kieszeni zostają inteligentnie zaoszczędzone pieniądze. Oczywiście nie zaoszczędzimy na produktach spożywczych, ale np. na odzieży już tak.  

 

Podsumowując, wraz z popularyzacją Internetu i zakupów online, możemy już mówić o tzw. konsumentach 2.0, którzy wiedzą czego chcą i często uprawiają smart shopping, by kupić jak najtaniej. Musimy pamiętać, że w oczach klienta liczą się drobne usługi dodatkowe, które pozwalają na to aby czuł, że zakupiony produkt jest specjalnie dla niego. Jako sprzedawcy musimy mieć również świadomość, że konsumenci są coraz bardziej wymagający i nigdy nie możemy spocząć na laurach i cały czas ulepszać nasz biznes i naszą ofertę.

кредит под залог http://bonacousa.com/
www.farkopi.com/
http://goodgoods.com.ua
шкаф купить киев baly.com.ua/

Dołącz do 2000 członków #SALESLAB

Otrzymuj ekskluzywne materiały edukacyjne tylko dla społeczności #SALESLAB: najnowsze trendy w marketingu, narzędzia, darmowe materiały!

free newsletter templates powered by FreshMail
 

Jak wykorzystać newsletter do generowania zysku?

Od czasu do czasu otrzymuj ekskluzywne materiały edukacyjne na temat wykorzystania email marketingu w strategii rozwoju firmy - prosto na swoją skrzynkę! Żadnego spamu, szanujemy twoją prywatność.

free newsletter templates powered by FreshMail