21 pytań do Marty Bąk – współwłaścicielki sklepu aroma-terapia.pl

Pytanie 1: Na jakiej platformie sklepowej oparta jest  strona Waszego sklepu?

Marta: Prestashop – naszym zdaniem jeden z najlepszych i najtańszych rozwiązań.

Pytanie 2: Skąd pomysł, by w internecie handlować właśnie olejkami i kadzidełkami?

Marta: Jest to poszerzenie rynku zbytu. Nie handlujemy tutaj tylko na terenie Otwocka, a całej Polski.

Pytanie 3: Do jakiego targetu kierujecie swój sklep? Kto jest Waszym wymarzonym klientem?

Marta: Tutaj warto zaznaczyć, że większość klientek jest w wieku 25-45 lat. Nie mniej, świadomość oraz wiedza, na temat aromaterapii starszych Polek rośnie z roku na rok i możemy to z łatwością zaobserwować w naszym sklepie stacjonarnym. Trudno powiedzieć jak wygląda wymarzony klient. Każda kobieta jest godna uwagi.

Pytanie 4: W jakim kierunku chcecie rozwijać Wasz sklep?

Marta: Marzy mi się, żeby powstała sieć sklepów stacjonarnych. Chcę zwiększyć ruch, założyć bloga, forum eksperckie oraz kanał na YouTube.

Pytanie 5: Czy długo zajęło Wam pełne wdrążenie sklepu?

Marta: Całe wdrążenie sklepu zajęło blisko rok, ciągłe zmiany produktów, tworzenie opisów, domawianie z producentami.

Pytanie 6: Co uważasz o marketingu w internecie jakie będą trendy w tym roku, na co warto postawić?

Marta: Marketing w internecie jest podstawą w dzisiejszych czasach. Rok 2014 jest okrzyknięty rokiem content marketingu, dlatego warto zadbać o unikalne opisy produktów w swoim sklepie.

Pytanie 7: Czemu tak bardzo lubisz sprzedaż internetową, co ją wyróżnia od zakupów w sklepach tradycyjnych?

Marta: Tutaj warto zaznaczyć, że w internecie można znaleźć dużo więcej rzeczy, niż w rodzinnej miejscowości, częściej po bardziej okazyjnych cenach (duża konkurencja, porównywarki cenowe).

Pytanie 8: Czy ciężko współpracuje się z klientem internetowym? Masz w tym segmencie doświadczenie bo pracujesz na co dzień w agencji interaktywnej.

Marta: Zgadza się, na szczęście nie udało mi się natrafić na trudnego klienta. Większość sporów wynika z niewiedzy. Dlatego należy na spokojnie tłumaczyć, edukować.

Pytanie 9: Dokończ zdanie. Internet jest dla mnie:

Marta: źródłem wiedzy, kiedy potrzebuje;

źródłem utrzymania;

sposobem na rozrywkę oraz samokształcenie.

Pytanie 10: Zastanawiałabyś się kim byłabyś gdybyś nie zarabiała pieniędzy na pracy w e-commerce czy w reklamie internetowej?

Marta: Mam plan, żeby założyć szkółkę szachową (jestem instruktorem tej dyscypliny sportowej). Jednak wiem, że jeszcze potrzebuję na to czasu.

Pytanie 11: Co jest najcięższe w pracy internetowej zdalnej?

Marta: Myślę, że największy problem, to wszystkie pożeracze czasu typu facebook, czy demotywatory. Ja całe szczęście nie mam z tym problemu. Warto również zadbać o zdrowie. W pracy biurowej kręgosłup oraz wzrok są szczególnie narażone.

Pytanie 12: Czy wiążesz swoją przyszłość ze sprzedażą w sklepie internetowym?

Marta: Tak, rynek ecommerce w Polsce szybko się rozwija.

Pytanie 13: Polska kraj ambitnych ludzi, czy kraj straconych szans?

Marta: Raczej skrajności. Ludzie bogaci zwiększają dystans do biednych. Uważam, że nie należy myśleć w kategorii jestem biedny więc zostanę do końca życia. Raczej warto się zastanowić co należy zrobić, by ten stan zmienić. Proszę zauważyć, że w większości życiorysów bogatych ludzi znajdziemy wzmiankę, że chociaż raz w życiu był/a bankrutem.

Pytanie 14: Twój pierwszy milion na koncie zarobisz w Internecie czy innymi metodami?

Marta: Nie wykluczam ani internetu, ani pracy „stacjonarnej”.

Pytanie 15: W jakim kierunku chcesz się teraz rozwijać i co robisz w tym celu?

Marta: Chciałabym, żeby w pracy mnie doceniano. Staram się czytać branżowe książki, choć z racji tego, że zawsze się „ gdzieś spieszę” i większość rzeczy powinnam zrobić „na wczoraj”, to większość wiedzy czerpię z fanpage.

Pytanie 16: Czy Aroma pójdzie w kierunku trendu na ten rok, czyli content marketingu?

Marta: Aktualnie są wymieniane wszystkie opisy. Jest to szczególny element w e-sklepie. To właśnie dzięki niemu można pozycjonować sklep na tak zwany długi ogon (long tail), od niego, między innymi, również zależy, czy konsument kupi produkt, czy też nie.

Pytanie 17: Praca przed komputerem nie należy do zdrowych. Co robisz aby nie zwariować te kilka godzin dziennie przy biurku?

Marta: Przeczytałam kiedyś takie zdanie, że jeżeli ktoś robi to, co lubi to nie przepracuje ani chwili. Ważne jest, żeby po kilku godzinach pracy odejść na chwilę sprzed komputera, aby odpoczęły nam oczy oraz kręgosłup.

Pytanie 18: Jak widzisz rozwój e-commerce w najbliższej przyszłości?

Marta: Znalazłam ostatnio badanie w internecie dotyczące rynku ecommerce (2013 rok). 58%  respondentów odnotowało wzrost sprzedaży w swoim e-sklepie. I aż 61% zanotowało wzrost klientów. Na tej podstawie można  domniemać, że rynek ten będzie stale się rozwijał.

Pytanie 19: Czy w tak konkurencyjnym i nasyconym świecie jakim jest e-commerce jest jeszcze miejsce na nowych, małych graczy?

Marta: Dobrze przygotowany sklep i odpowiedni marketing jest w stanie uczynić cuda. Co prawda nie tylko to, ponieważ coraz częściej na transakcje kupna-sprzedaży  ma wpływ jakość obsługi, czy odpowiednie opakowanie.

Pytanie 20: Czy zamierzacie stosować w Aromie cross selling i up selling? Póki co nie widziałem tych rozwiązań u Was na stronie.

Marta: Tak, oczywiście.

Pytanie 21: Czego należy Ci życzyć w ehandlu?

Marta: Nieustannego rozwoju oferty, poszerzenia sprzedaży na rynek stacjonarny.

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.