21 pytań do Własa Chorowca – prezesa firmy Lead Bullet

Rozmowa z Własem Chorowcem, założycielem oraz prezesem firmy Lead Bullet. O jego planach na kolejne rynki, content marketingu i wielu innych rzeczach. Zapraszamy do wywiadu.

Pytanie 1: Dlaczego właśnie content marketing i dlaczego właśnie w Polsce?

Na dziś content marketing jest jedną z bardzo niewielu form skutecznego dotarcia do potencjalnych klientów, który ma realny wpływ na intencje zakupowe. Zaczynaliśmy od Polski. Teraz działamy już znacznie szerzej.

Pytanie 2: Związany byłeś z  Prolinkiem. Jaką funkcję tam pełniłeś? Co należało do Twoich obowiązków?

Stworzyłem Prolinka. Był to jeden z pierwszych udanych projektów spółki LeadBullet.

Pytanie 3: Z iloma wydawcami w ramach Twojej firmy obecnie współpracujecie?

W portfolio mamy ok. 2000 aktywnych wydawców.

Pytanie 4: Ilu stałych klientów obecnie obsługujecie?

Te liczby różnią się w zależności od produktu. Sumując, to są setki klientów w Polsce. Mamy także pierwszych klientów w Rosji oraz na Ukrainie.

Pytanie 5: Czy możesz powiedzieć na jakich największych budżetach

pracowałeś?

Budżety z którymi pracujemy są wprost skorelowane z naszymi przychodami. W tym roku planujemy wygenerować ok. 10 milionów złotychprzychodu w Polsce. .

Pytanie 6: Póki co w Polsce content marketing raczkuje. Czy masz może grupę stałych odbiorców, klientów, którzy inwestują w tego typu działania miesiąc do miesiąca?

Jesteśmy aktywnie zaangażowani w różnego rodzaju konferencje i wydarzenia branżowe, które wskazują  – że popularność content marketingu rośnie z miesiąca na miesiąc. Wspólnie z IAB Polska, zainicjowaliśmy w maju utworzenie grupy roboczej dedykowanej content marketingowi i wraz z innymi członkami IAB Polska pracujemy nad opracowaniem stanardów w tej dziedzinie, która jak wspomniałeś, w Polsce znajduje się na początkowym etapie rozwoju, niemniej bardzo dynamicznym.

Pytanie 7: Dlaczego małe firmy wolą pchać budżet w linki zamiast skupić się na poprawnej strategii marketingu treści?

Myślę, że to wynika z braku świadomości skuteczności działań z zakresu content marketingu. Poza tym, to w Polsce wciąż nowinka, a wiadomo, że ludzie lubią tkwić w status quo i działać  według utartych, pozornie bezpiecznych schematów. Cieszy nas jednak widoczna zmiana podejścia marketerów do content marketingu, jako niezbędnego uzupełnienia klasycznych działań marketingowych .

Pytanie 8: Czy planujesz może podbój Zachodu Europy, a także rozwijanie swojej

firmy poza obrębem Europy?

Tak – zastanawiamy się również nad Azją. Jest to niezwykle ciekawy rynek z olbrzymim potencjałem.

Pytanie 9: Czy aby przyjść do Waszej firmy trzeba mieć określony budżet, czy może realizujecie również małe kampanie?

Współpracę z nami można rozpocząć właściwie z dowolnym budżetem. Przykładowo kampania z użyciem platformy Nextclick.pl jest rozliczana za kliki

Pytanie 10: Jakiś czas temu przeczytałem o Waszej ekspansji na Wschód Europy. Jak wygląda sytuacja obecnie?

Obecnie mamy zarejestrowane firmy w Rosji i na Ukrainie. Zbudowaliśmy  zespoły w Moskwie oraz Kijowie , które z dużym powodzeniem pozyskują do współpracy lokalnych wydawców. . Wszystko wskazuje na to, że już w czerwcu odnotujemy na tamtejszych rynkach odsłony naszego widgeta liczone w setkach milionów

Pytanie 11: Ile osób pracuje w Lead Bullet na stałe?

Obecnie spółka zatrudnia ok. 40 osób.

Pytanie 12: Bardzo modnym rozwiązaniem w dzisiejszych czasach jest outsourcing niektórych czynności. Czy Wy również korzystacie z tego typu rozwiązań?

Oczywiście. Staramy się automatyzować procesy i optymalizować koszty. W tym przypadku outsource jest doskonałym rozwiązaniem, które gorąco polecam!

Pytanie 13: Mieszkasz na co dzień w Warszawie. Jak Ci się żyje w stolicy Polski?

Tak, ale ostatnio coraz więcej czasu spędzam w Moskwie. Właściwie w moim kalendarzu nie ma tygodnia bez podróży, najczęściej zagranicznej. Warszawę bardzo lubię i cenię.  Tutaj mamy siedzibę ze wspaniałymi osobami, z którymi uwielbiam pracować!

Pytanie 14: Czy macie ambicje aby ze swoimi usługami wchodzić na kolejne, zagraniczne rynki?

Tak. Pracujemy obecnie nad Bułgarią, Rumunią i Turcją.

Pytanie 15: Udało Wam się osiągnąć duży sukces, w stosunkowo krótkim czasie. Co było przyczyną takiego stanu rzeczy?

Z mojego punktu widzenia to jest dopiero początek. Sukces jest bardzo względnym pojęciem. Dla mnie dopiero międzynarodowa ekspansja i konkretne wyniki finansowe liczone w dziesiątkach milionów będą faktycznie zalążkiem sukcesu.

Pytanie 16: Czy masz w planach jakieś dodatkowe projekty poza LeadBulletem?

Dzisiaj cały wysiłek  wkladam w rozwój LeadBullet. Tutaj jest moje serce..

Pytanie 17: W jaki sposób reklamujesz działania Lead Bullet-u?

Poprzez content marketing  Dodatkowo, mocno postawiliśmy na działania edukujące rynek. Jesteśmy prelegentami na najważniejszych branżowych konferencjach, działamy w szeregach IAB Polska. Poza tym, postawiliśmy także na działania Public Relations. Powiązanie tych aktywności, pozwoliło nam zakorzenić się w świadomości rynku i zbudować reputację LeadBullet jako lidera content marketingu w Polsce o ambicjach międzynarodowych.

Pytanie 18:  Czy zdarzają Ci się chwile zwątpienia, czy może na tym etapie rozwoju zniknęły wszelkie wątpliwości?

Na tym etapie wątpliwości już nie ma. Faktycznie czasami były trudniejsze chwile, ale nigdy nie można się poddawać jeśli się wierzy w produkt. To podstawowa zasada.

Pytanie 19: Czy współpracujecie z jakimiś znanymi blogerami? Blogosfera

teraz zaczyna być coraz silniej brana pod uwagę w przypadku kampanii reklamowych.

Oczywiście. Wielu blogerów współpracuje z nami na zasadzie wydawców zarówno przy tematach content marketingu, jak i Nextclicka.

Pytanie 20: Planujecie w najbliższym czasie zwiększać swój warszawski team?

Stale pracujemy nad zwiększaniem kompetencji naszego teamu. Ostatnio zwiększyliśmy znacząco zatrudnienie i  w tym momencie  optymalizujemy skład, który jest.Dla najlepszych oczywiście zawsze mamy miejsce i zapraszamy do współpracy

Pytanie 21: Czego życzyć Ci Włas na najbliższe miesiące?

Tak, jak zawsze – konsekwencji. Mocno wierzę w to, że jeśli się nie poddajemy  i nie odpuszczamy – rozwój nie ma granic. Ograniczenia są jedynie w naszych głowach.  Warto je przełamywać i  robić niesamowite rzeczy!

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.