+48 503 934 638

21 pytań do Maksymiliana Śleziaka – współwłaściciela MiniCRM.pl

maksymilian-sleziak

 

minicrm-logo-przezroczyste

 

www.minicrm.pl

 

Pytanie 1: Czy możesz nam opowiedzieć coś na początku o Waszym CRM-ie? Trochę o funkcjonalności a trochę o historii i kamieniach milowych firmy

 

Pierwsze szkice miniCRM powstały w 2009 roku. Potrzebowaliśmy ze Wspólnikiem, miejsca, gdzie będziemy przetrzymywać dane o wszystkich naszych klientach. W ten sposób wpadliśmy na pomysł prostego CRMu online dla małych firm. Droga była długa i powolna, wszystko finansowaliśmy samodzielnie bez pomocy inwestorów. Dzięki czemu, teraz możemy w 100% decydować o kierunku rozwoju.

 

miniCRM (https://minicrm.pl/) jest aplikacją internetową dla firm, służącą do zarządzania relacjami z klientami. Przechowujemy w niej wszystkie ważne informacje firmowe takie jak: dane klientów, zadania do wykonania, szczegóły ustaleń, kwoty interesów, terminy spotkań w kalendarzu, ważne e-maile, dokumenty, pliki, notatki i wiele więcej. miniCRM pozwala wydajnie pracować w zespole i wymieniać się informacjami, dzięki wzmiankom i powiadomieniom. Wyróżnia nas łatwość używania i przyjazność interfejsu. Użytkownicy bardzo nas za to chwalą.

 

Pytanie 2: W jaki sposób monetyzujecie swoje usługi. Dużo w chwili obecnej macie płatnych abonamentów?

 

Jesteśmy typową usługą SaaS – czyli klienci płacą nam za dostęp do aplikacji działającej online w “chmurze”. W tej chwili mamy ponad 400 płacących klientów. Jesteśmy bardzo konkurencyjni cenowo dzięki czemu każda firma może pozwolić sobie na dostęp do aplikacji, nawet jednoosobowa.

 

Klienci na początku mają możliwość korzystania z darmowej, testowej wersji o ograniczonych możliwościach. Jeśli po okresie testu uznają, że miniCRM rozwiązuje problemy ich firmy wykupują odpowiedni dla siebie abonament.

 

Pytanie 3: Myślicie może aby ze swoimi usługami wychodzić poza polski rynek?

 

Mamy takie aspiracje, miniCRM jest już przygotowany technicznie do zdobywania innych krajów (USA). Do tego celu będziemy musieli nawiązać współpracę z zagranicznymi partnerami. Na razie nie chciał bym wchodzić w szczegóły, bo dopiero rozpoczynamy takie działania.

 

Pytanie 4: Jak promujecie swoje usługi? Czy jest to content marketing czy może jakieś inne formy reklamy?

 

Przedewszystkim dostarczamy wysokiej jakości usługę, w skład której wchodzi bardzo szybki support via e-mail. Klienci są zaskoczeni, gdy otrzymują odpowiedź, po dosłownie, 2 minutach od zadania pytania.

Jeśli chodzi o standardowe formy promocji to od wielu lat dbamy, abyśmy byli dobrze widoczni w wyszukiwarkach; Stosujemy SEM; Inwestujemy w solidne interesujące treści na naszym blogu (https://minicrm.pl/blog); wchodzimy we współprace partnerskie z blogerami i podcasterami. Oprócz tego muszę wspomnieć, że wspaniałą formą promocji jest po prostu ciągły rozwój miniCRM. Dochodzą nowe funkcje, obecne są rozwijane i optymalizowane. Nasi stali klienci widzą, że usługa stale się rozwija, a  ich pieniądze są reinwestowane. Dużo zatem kont mamy z poleceń od zadowolonych klientów.

 

Pytanie 5: Jak w chwili obecnej wygląda struktura Waszej firmy, ile osób obecnie zatrudniacie?

 

Jesteśmy bardzo mini – 5 osób, każdy ma swoje specjalne moce i swoją rolę. Mamy wydajną komunikację. Jako właściciele, jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej „Drużyny A”.

Oprócz stałych osób zlecamy na zewnątrz wiele drobniejszych procesów.

 

W najbliższym czasie będziemy tworzyć dział sprzedaży, więc w naszym Teamie pojawią się nowe osoby o nowych mocach.

 

Pytanie 6: Czy systemy CRM, to jedyna rzecz, którą zajmuje się Wasza firma? Czy może w Internecie jest znacznie więcej Waszych inicjatyw?

 

Oprócz miniCRM prowadzimy razem z Krzysztofem Kowalikiem agencję Ageno (http://ageno.pl), specjalizującą się we wdrażaniu sklepów internetowych opartych o platformę Magento.

 

Pytanie 7: Jakie dałbyś rady początkującym firmom, osobom, które chcą rozpocząć działalność w sieci?

 

Ciągle się inspirujcie, czytajcie, zdobywajcie wiedzę – mamy czasy super specjalistów.

Nie bójcie się porażek i dążcie małymi krokami do celu. Trywialne, ale ważne.

 

Pytanie 8: Co robisz poza internetem, jaki jest Twój sposób na relaks

 

Mieszkam w Bielsku-Białej, dzięki temu w lecie mam możliwość prawie codziennie jeździć na rowerze po górach – to skutecznie pozwala mi się zresetować. W zimie jeżdżę na Snowboardzie. Jestem także fanem marki Apple 🙂

 

Pytanie 9:  Jaki jest Wasz sposób na pozyskiwanie klientów? Reklama czy może jeszcze inne czynniki?

 

Skład wszystkiego powoduje zdobywanie nowych klientów. Ważne są dla nas wszystkie działania. Od standardowego SEO, poprzez SEM, Social Media na Content Marketingu i mniej standardowych działaniach kończąc.

 

Pytanie 10: Czego możemy spodziewać się od Waszej firmy w najbliższym czasie?

 

W tej chwili pracujemy nad nowym modułem kalendarza, który będzie się synchronizować dwustronnie z produktami Google, Apple czy Microsoft. W najbliższej przyszłości pojawi się też możliwość fakturowania.

 

Pytanie 11: Jakie są Twoje marzenia jako przedsiębiorcy?

 

miniCRM rośnie w siłę, więc marzenia się spełniają.

 

Pytanie 12: Czy masz jakąś osobę, która jest dla Ciebie inspiracją wśród internetowych przedsiębiorców?

 

Steve Jobs, Jason Fried, Gary Vaynerchuk i wielu innych.

 

Pytanie 13: Gdyby nie Internet robiłbym…

 

Nic mi nie przychodzi do głowy. W internecie jestem już tak długo, że nie wyobrażam sobie życia bez niego. Prawdopodobnie było by to coś związanego z rowerami.

 

Pytanie 14: Udaje Wam się systematycznie zwiększać obroty, czy nie jest to takie proste?

 

W zeszłym miesiącu mieliśmy kolejny rekord od początku istnienia miniCRM. Cały czas się rozwijamy i jesteśmy w fazie wzrostu. W maju 2014 osiągneliśmy obroty równe obrotom z 2013 roku więc można powiedzieć że jest bardzo dobrze.

 

Pytanie 15: Analizujecie potrzebę swoich klientów? Często zgłaszają Wam problemy, bądź rozwiązania, których ich zdaniem brakuje u Was?

 

Tak, sugestie klientów są dla nas ważne. Nie ma dnia, żebyśmy nie dostali porcji ciekawych pomysłów od naszych użytkowników. Obserwujemy również, w jaki sposób pracują nasi klienci, które funkcje wykorzystują bardziej niż inne i staramy się optymalizować aplikację tak, aby była jak najbardziej użyteczna.

 

Pytanie 16: Czy są rzeczy, które outsourcujecie na zewnątrz? Jakie procesy staracie się z firmy wyrzucać?

 

Wszystkie główne procesy wykonujemy własnymi siłami. Zlecamy na zewnątrz: pisanie tekstów eksperckich, tłumaczenia skomplikowanych tekstów, porady prawne, hosting serwerów. Jesteśmy wielkimi fanami pracy zdalnej, współpraca zdalna z osobami z różnych części polski nie jest dla nas żadnym problemem.

 

Pytanie 17: Czemu akurat CRM-y ? Skąd się wziął akurat tego typu pomysł.

 

Pomysł zrodził się z potrzeby. Brakowało nam miejsca do składowania wszystkich danych o naszych klientach, ustaleń, zadań, terminarza. Zauważyliśmy że w polsce jest luka w tej branży, więc uznaliśmy że jest to szansa dla nas.  

 

Pytanie 18: Widzisz zastosowanie swojego produktu w e-commerce? Jeśli tak to napisz jak można planować pracę w tym segmencie.

 

Z miniCRM korzysta wiele firm zajmujących się sprzedażą towarów, przy których wymagany jest dłuższy proces – od znalezienia klienta, poprzez ofertowanie, do zamknięcia sprzedaży kończącego się umową. Taki proces wymaga wykonania wielu zadań, telefonów, e-maili czy spotkań. Właśnie w takiej sprzedaży miniCRM sprawdza się świetnie.

 

Pytanie 19: Czy macie jakąś strategię plany, czy raczej nie przywiązujecie do tego zbyt dużej wagi.

 

Uważamy, że planowanie długofalowe nie ma większego sensu w branży internetowej. Sytuacja jest dynamiczna, ciągle się zmienia. Wolimy wyznaczać sobie mniejsze cele, które sukcesywnie osiągamy. Mamy ogólny roadmap, jednak nie ujawniamy go publicznie, właśnie ze względu na to, że zdarza się, że nasze priorytety zmieniają się w czasie.


 

Pytanie 20: Czy jest rzecz, która Cię denerwuje w polskiej branży interaktywnej?

 

Raczej nie 🙂

 

Pytanie 21: Czego Ci życzyć?

 

Wytrwałości, odwagi i szczęścia.

 

 

m.bąkAutorem tekstu jest Michał Bąk – wieloletni praktyk marketingu, od 2008 roku pracował w lub współpracował z warszawskimi agencjami interaktywnymi. Od 2011 roku prowadzi własną działalność gospodarczą oraz doradza przedsiębiorstwom na temat reklamy internetowej. Jego konikiem jest e-commerce i marketing turystyczny. Chcesz nawiązać współpracę napisz: info@majkb.com lub zadzwoń: 695-069-430

 

 
  1. Avatar

    Fajny wywiad – widać Maks ma zajawę na ciągłe tworzenie i to jest dobre. Pogratulować sukcesów i zostaje życzyć – idźcie za ciosem !

4 comments