Brand24 – rewolucja w monitoringu Internetu

Dzisiejszy artykuł w całości poświęcony będzie narzędziu stworzonemu do monitorowania Internetu ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.

W obecnych czasach, gdy niemal wszyscy „udzielamy się” na portalach społecznościowych – także wiele firm i sklepów – narzędzie do monitorowania internetowych treści, a zwłaszcza mediów społecznościowych jest niezwykle ważną rzeczą. Jest to najszybszy sposób, by dotrzeć do dyskusji związanych z danym produktem, czy marką. Warto zauważyć, ze Brand24 nie ogranicza się tylko do zamkniętej grupy witryn. Lista domen i subdomen, z których pobrał on jakiś wynik (choćby tylko jeden) jest bardzo dynamiczna i co chwilę pojawiają się w niej nowe źródła. Zbieranie wyników w tej platformie działa dwutorowo: podobnie jak w Google – są własne pajączki/crawlery, które zbierają wyniki przeglądając Internet od witryny do witryny. A z drugiej strony monitorowanie przebiega dzięki informacjom z przeróżnych wyszukiwarek internetowych i API. Owa dwutorowość pozwala dotrzeć do danej frazy w jak najpełniejszy sposób tj. 100% pokrycia publicznego. Liczba źródeł monitorowanych przez Brand24 to ponad 17 milionów – biorąc pod uwagę, że każdy autor social media traktowany jest jako osobne źródło.

Właśnie dlatego narzędzie Brand24 daje możliwość obsługi klientów, zapytań, czy reklamacji skupionych w ramach platform społecznościowych takich jak Facebook, czy Twitter, ale również na wszelkiego typu forach dyskusyjnych czy blogach. Podstawową zaletą jest tutaj opcja natychmiastowych powiadomień email – o nowych dyskusjach, wypowiedziach na temat konkretnego tematu, czy marki. W większości przypadków powiadomienia pojawiają się w przeciągu kilku minut od nowego wpisu/informacji. W taki sposób można niemal od razu przystąpić do dyskusji, kiedy nadal trwa. Brand24 cechuje się też porównywaniem głównych wskaźników, związanych z monitorowaną frazą, marką bądź produktem.

Brand24 jest również źródłem analiz i raportów, dzięki którym mamy pełną wiedzę na temat naszych klientów. Pozwala nam na obserwację opinii, zachowań i powiązanych z nimi trendów. Dzięki temu narzędziu powstaje pewnego rodzaju więź komunikacyjna między klientami, która pozwala na np. wsparcie sprzedaży, czy wzmocnienie pozycji i wizerunku danej usługi, czy firmy.

Oczywiście, skoro narzędzie to musi szybko informować klientów o jakichś zmianach, czy nowych wpisach np. na forach dyskusyjnych, to została przygotowana specjalna aplikacja na iOS i Android, która pozwala wykorzystać potencjał notyfikacji „push” i dzięki czemu klienci są informowani o wynikach bardzo szybko – poprzez swój smartfon.

Bodaj najważniejszą funkcją platformy Brand24 są tzw. „Źródła”. Narzędzie przy okazji zbierania wyników związanych z danym tematem, produktem, czy marką, zbiera także informacje o źródle ich pochodzenia. Dzięki temu, klient od razu uzyskuje podstawowe informacje o stronie, czy autorze piszącym np. w jednej z platform społecznościowych. Mimo, iż konkurencja nie śpi i obecnie również wdraża podobne pomysły, to opisywane narzędzie już od ponad roku tworzy i aktualizuje bazę informacji o publicznych profilach w polskojęzycznym Internecie, dzięki czemu nie ma sobie równych w tej dziedzinie – aktualnie przechowywanych jest 17 519 796 źró­deł (w tym 2 296 710 domen i sub­do­men). Nadto Brand24 ma w swojej bazie ponad 2 miliardy wzmianek z polskiego Internetu. Zanim konkurencja dojdzie do takiego poziomu jak Brand24 prezentuje obecnie, to będą już oni „o krok” dalej.

Jeśli jesteśmy przy konkurencji, należy podkreślić, że na Polskim rynku, to narzędzie  rzeczywiście nie ma sobie równych. Warto zauważyć, że istnieje wiele zagranicznych aplikacji, jednak z uwagi na ich anglojęzyczność na naszym rynku są praktycznie bezużyteczne. Poza tym brak w nich monitoringu serwisów web2.0 oraz możliwości ograniczenia wyników do polskojęzycznych.

Brand24 cechuje także duża częstotliwość aktualizacji wyników (następuje średnio co parę minut), co pozwala na szybką reakcję klienta, a warto wiedzieć, że czas w Internecie jest bardzo cenny. Warto wspomnieć również o zasięgu opisywanego narzędzia. Brand24 przeczesuje bowiem wszystkie możliwe witryny – nie ogranicza się do kilku stron, czy kilku serwisów społecznościowych. Nie można także zapomnieć o tzw. usability. Z największą precyzją, twórcy tego narzędzia zadbali o każdy szczegół. Każda funkcja jest czytelna i zrozumiała, oczywiście nigdy nie jest tak, jakby nie mogło być lepiej, ale na dzień dzisiejszy z całą pewnością można powiedzieć, że wiele elementów jest całkiem dobrze przemyślanych i przedstawionych.

Przewaga Brand24 nad konkurencją wynika ze stworzonego przez twórców tego narzędzia, systemu badania zasięgu social media.  Korzystając z opisywanego narzędzia, mamy możliwość przeanalizowania zasięgu social media, a dokładniej jego jakościową analizę. Owa analiza oddaje bowiem sytuację, kiedy do o monitorowanej frazie, zdaniu czy poście, wzmiankuje profil o dość sporym zasięgu. Oczywiście, post postowi nie równy. Dobrze jednak wiedzieć jednak: kto, kiedy i w jaki sposób wypowiedział się o danej frazie, czy wpisie. Wykres zasięgu właśnie, od razu pokazuje takie komentarze czy opinie, a wtedy następuje skok zasięgu social media.

Narzędzie Brand24 nie ma określonych odbiorców. Jest skierowane do wszystkich – począwszy od dużych marek, przez blogerów aż po sprzedawców na allegro. Brand24 może być wykorzystywane m.in. przy planowaniu strategii public relations w Internecie, a także przy pomiarze efektywności prowadzonych kampanii reklamowych.

Warto zauważyć, że Brand24 prowadzi monitoring również z hashtagów oraz opisów zdjęć w Instagramie. To czy pochodzą z Polski określane jest przy pomocy danych geolokalizacyjnych. Poza tym Brand24 oferuje nam możliwość badania „polskości” słów pojawiających się wypowiedziach.

Brand24 dla swoich klientów oferuje także pomoc 24/7. Helpdesk ten pomoże nie tylko w konfiguracji konta, ale także w interpretacji wyników lub innych problematycznych odczytach z opisywanego narzędzia.

Podsumowując, Brand24 umożliwia dotarcie do informacji jakie o danej firmie, marce, czy osobach. Oprócz tego wskazuje źródła oraz autorów tych danych. Umożliwia dotarcie do opinii i informacji na temat naszej konkurencji, jak również rozpoznanie potencjalnych klientów dla naszych produktów, czy usług. Dzięki temu jednemu narzędziu jesteśmy w stanie spokojnie monitorować swój biznes i przeciwdziałać ewentualnym sytuacjom kryzysowym.

UWAGA SPECJALNA OFERTA DLA CZYTELNIKÓW: majkb2014  – TO HASŁO, KTÓRE PRZEDŁUŻA TESTY NARZĘDZIA Z 14 DNI DO 30! 

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.