Internetowe sklepy z herbatą i kawą – liderzy e-commerce cz.1

Codziennie pijemy ich kila w ciągu dnia. Niektórzy preferują zieloną, inni czarną, niektórzy zaś wolą espresso lub latte. Jak się pewnie domyślacie – chodzi o kawę i herbatę. Dzisiejszy artykuł będzie traktował właśnie o tych produktach spożywczych, ich dostępności i coraz większej popularności w e-sklepach.

W obecnych czasach, gdy niemal wszystko można dostać w sklepie internetowym, coraz więcej osób obecnie decyduje się na zakup kawy, bądź herbaty w sklepie internetowym.  Będąc właścicielem e-sklepu łatwiej można docierać do ludzi, niezależnie od towaru jaki się oferuje. W przypadku kawy i herbaty, to tak jak powyżej napisałem prawie każdy (niektórzy nie mogą pić, albo po prostu nie lubią) codziennie pije choć jedną kawę, bądź jedną herbatę. Jest to bardzo popularny produkt, dostępny oczywiście w każdym sklepie spożywczym. Odkąd jednak pojawiły się sklepy internetowe oferujące kawę i herbatę, można bez wychodzenia kupić i zamówić sobie swoją ulubioną kawę lub herbatę. Jest to duże ułatwienie w obecnych czasach. Wskazać należy, że w e-sklepie jest duża różnorodność jeśli chodzi o rodzaj, smak, aromat, a także pochodzenie kawy i herbaty.

Ze statystyk wynika, że najczęściej w tego typu sklepach online kupowana jest herbata. Przeważnie są to herbaty zielone i te mające działanie zdrowotne. Oczywiście stosunkowo dużo kupowanych jest też herbat czarnych.

Przychody w e-sklepie trudniącym się właśnie sprzedażą kaw i herbat jest uzależnione od pory roku. Jest to bowiem niejako sprzedaż wyraźnie sezonowych produktów. Sprzedaż spada wówczas przez okres wiosenny, a wyraźne załamanie następuje w okresie wakacyjnym – czerwiec, lipiec, sierpień – by następnie z końcem sierpnia i początkiem września z powrotem zaczyna rosnąć.  Najlepszy okres dla sprzedających to okres październik-luty. Dzieje się tak z prostego powodu – gdy robi się cieplej tym więcej chłodnych aniżeli ciepłych napojów pijemy.
Jak widzimy, sklep internetowy z kawą i herbatą to ciekawy pomysł na biznes. Obecnie jednak powstaje coraz więcej takich sklepów i jeśli chcielibyśmy założyć taki sklep, musielibyśmy oferować naprawdę dobry towar i bardzo szeroką różnorodność, przy czym zachowując dobrą cenę. Co by nie powiedzieć, trzeba jednak zauważyć, że jeśli się nam uda uzyskać odpowiedni pułap przychodów, to interes powinien „kwitnąć” przez długi, długi czas. Ludzie zawsze będą pić kawę i/lub herbatę – zawsze aż do końca świata.

Jeśli mówimy o sklepach z herbatą to z pewnością należy wymienić czajnikowy.pl yerbamatestore.pl oraz yerbamarket.com. Wszystkie z wyżej wymienionych sklepów stosują bardzo ciekawą taktykę marketingową w sieci. Np. czajnikowy.pl prowadzi swojego videovloga na Youtubie interesując widzów materiałami. Z kolei Yerbamarket działający na rynku powiatu otwockiego stara się silnie popularyzować picie yerby oraz tworzy tym samym „buzz” wokół marki. Warto zaznaczyć, że Yerbamarket jest sklepem, który skutecznie łączy działania off-linowe z tymi on-linowymi.

Jak widać na rynku sklepów herbacianych jest kila przykładów firm, które doskonale radzą sobie z content marketingiem i interakcją swoich klientów. Warto brać z nich przykład i inspirować swoje biznesy.

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.