Internetowe sklepy z odzieżą – liderzy e-commerce cz.2

Niezależnie od tego czy na rynku panuje kryzys, czy nie – każdy z nas musi mieć w co się ubrać. Dlatego też firmy odzieżowe radzą sobie całkiem dobrze w każdym czasie. Firmy odzieżowe z coraz większą chęcią sięgają po nowe drogi dystrybucji swoich towarów – szczególnie przez Internet. Dzisiaj zajmę się e-sklepami z odzieżą.

Ze statystyk wynika, iż w Polsce prosperuje ok. 1,3 tysięcy sklepów internetowych, świadczących sprzedaż z kategorii odzież i obuwie. Jest to jedna z najbardziej obleganych kategorii jeśli chodzi o e-commerce. Co roku notuje się wzrost liczby sklepów o ok. 14%, a warto zauważyć, że pod tym względem lepsze są tylko sklepy internetowe z kategorii delikatesy. Z danych PayU wynika, iż produkty odzieżowe są równie popularne w sieci jak w tradycyjnej sprzedaży. Bardzo dużo ubrań i tym podobnych oferowanych jest na portalu aukcyjnym Allegro.pl. W ubiegłym roku tą kategorię odwiedziło przeszło 505 mln internautów, co oczywiście przekłada się na liczbę przychodów osób, czy firm tam sprzedających.

Co ciekawe, w tej kategorii mamy do czynienia z tzw. gorącymi okresami sprzedaży. Najwięcej odzieży sprzedaje się w okresie przedświątecznym oraz w okresie wczesnej wiosny i wczesnej jesieni.

Przewagą e-sklepów jaką mają nad tradycyjnymi sklepami jest to, że pozwalają one na sfinalizowanie zakupów bez wychodzenia z domu w bardzo krótkim czasie. Warto wskazać, że zawsze kupując odzież (ale i inne towary) w Internecie mamy 10 dni od otrzymania przesyłki na zwrot tych produktów bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Jest to zgoła inna sytuacja niż w sklepie tradycyjnym, gdzie jesteśmy zależni od sprzedawcy, który samodzielnie określa swoją politykę zwrotów. Nie reguluje tego żadna ustawa – tak jak w przypadku zakupów internetowych ustawa o ochronie niektórych praw konsumenckich oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

W związku z faktem, iż sprzedaż internetowa cieszy się coraz większą popularnością, to coraz więcej znanych marek odzieżowych oferuje możliwość zrobienia zakupów bez odwiedzania tradycyjnego sklepu. Wiodącymi sklepami odzieżowymi, oferującymi sprzedaż online są: Answear.com, Topsecret.pl, yups.pl, heppin.pl oraz butik.pl 

Pierwszy z nich – Answear.com – jest miejscem gdzie można wybrać odzież (i nie tylko) z ponad 150 marek z całego świata. Sklep powstał na końcu 2010 roku i był pierwszym tzw. multibrandem oferującym szeroką selekcję marek. Ważne jest to, że zakupione produkty dostarczają w ciągu zaledwie 24h. Sklep oferuje również program lojalnościowy – answear.club

Kolejny to TopSecret.pl, który jest internetową wersją tradycyjnego sklepu, dostępnego w wielu miastach Polski. Sklep online cieszy się dużą popularnością. Układ strony jest przejrzysty i funkcjonalny. Łatwo możemy dowiedzieć się o promocjach czy wyprzedażach. Sklep ten w ostatnich miesiącach notuje bardzo wysoką dynamikę sprzedaży – w grudniu ubiegłego roku wyniosła ona 145%, co pokazuje jaką popularnością się cieszy.

Następnym jest yups.pl. Marka ta obecna jest na polskim rynku od 1995 roku. Jest to sklep dla kobiet i dziewcząt, które szukają ubrań modnych, dobrych jakościowo i dostępnych w przystępnej cenie. Ważne jest to, że ubrania są zróżnicowane cenowo, co powoduje dostępność towarów dla różnych klientek – zarówno tych bardziej majętnych oraz tych z mniejszym zasobem pieniędzy.

Kolejną pozycją wśród liderów e-commerce w kategorii odzież jest heppin.com. Sklep ten był wielokrotnie nagradzany. Charakterystyczne dla tego sklepu jest to, że zapłaty za zakupy w nim zrobione możemy dokonać po przymierzeniu ubrania, które się odebrało. Jest to innowacja w tej kategorii. Na heppin.com można również używać kuponów rabatowych z Kupon.pl

Ostatnim przykładem e-sklepu, oferującego sprzedaż odzieży przez Internet jest butik.pl. Jest to sklep skierowany tylko i wyłącznie do damskiej części konsumentów. Oferują modne ubrania oraz dodatki – paski, czapki i torebki. W maju 2008 roku sklep internetowy Butik.pl (Obecnie Szafa.pl) wygrał konkurs i uzyskał miano najlepszego sklepu internetowego z ubraniami. Sklep online jest przejrzysty i funkcjonalny.

Jak widać na rynku sklepów odzieżowych jest parę przykładów firm, które doskonale opanowały e-marketing i cały czas się rozwijają oferując różne rozwiązania, mające przyciągnąć klientów np. płatność po przymierzeniu ubrań.  Warto brać z nich przykład i być kreatywnym w prowadzeniu swojego odzieżowego e-sklepu.

Autorem tekstu jest Michał Bąk – wieloletni praktyk marketingu, od 2008 roku pracował w lub współpracował z warszawskimi agencjami interaktywnymi. Od 2011 roku prowadzi własną działalność gospodarczą oraz doradza przedsiębiorstwom na temat reklamy internetowej. Jego konikiem jest e-commerce i marketing turystyczny. Chcesz nawiązać współpracę napisz: info@majkb.com lub zadzwoń: 695-069-430

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.