Jak pozycjonować sklep internetowy?

Aby dobrać odpowiednią strategię do pozycjonowania sklepu internetowego, należy zdać sobie sprawę z dwóch bardzo ważnych aspektów. Pierwszym z nich jest fakt, że ogólne frazy gorzej sprawdzają się niż dobrze przemyślana strategia long tailowa. Drugim aspektem jest content marketing, bez którego nie wypozycjonujemy strony sklepu na długi ogon, a na pewno mielibyśmy z tym znacząco utrudnione zadanie.

Chcąc zwiększyć sprzedaż każdy właściciel sklepu internetowego musi silnie opracować strategię long tailową. Co to oznacza? Przede wszystkim wykreślenie ze swojej mentalności fraz ogólnych, które być może wygenerowałyby nam setki odwiedzin, jednak nie zawsze uda nam się je wypozycjonować. Gdy mamy dziesiątki podstron, a gama produktów idzie w setki mamy bardzo duże pole do popisu. Samo zadbanie o unikalne opisy, z odpowiednim zagęszczeniem słów kluczowych i prawidłowym linkowaniem wewnętrznym pozwoli nam już na tym etapie generować ruch. Unikalne opisy są także strategią content marketingową, którą należy wdrożyć we wczesnym stadium funkcjonowania sklepu.

Gdy mamy wykonane linkowanie wewnętrzne, a opisy są odmienne niż te, co dał nam producent, możemy zacząć obmyślać jak linkować podkategorie oraz produkty. Ważnym aspektem dla wyszukiwarek jest tempo linkowania jak również duża dywersyfikacja. Sprzedając żarówkę 40 watową firmy OSRAM, możesz używać różnych odmian i komplikacji tych słów. Np. żarówka 40 wat OSRAM, OSRAM 40 wat żarówka. Przykładów dywersyfikacji słownej można by mnożyć, a my tym samym zyskujemy naturalność.

Zadbaj też o profil linków. Wyszukiwarki są coraz bardziej dokładne i skrupulatne. Linkowanie z lichych katalogów, czy śmieciowych precli to strzał w kolano, na które nie stać żadnego właściciela. Dlatego też warto po raz kolejny połączyć linkowanie ze strategią contentową. Dowiedź się więcej o swojej branży. Czy nie ma blogerów, którzy zgodzą się napisać artykuł lub recenzję z linkiem do danego przedmiotu. Czy znasz jakiś portal, który pisze o wnętrzach podczas, gdy Ty handlujesz meblami? To prosta metoda jak łączyć content, który dla klienta będzie niósł wartość dodatnią, a dla Ciebie będzie sposobem pozyskania linku. Linki takie nie będą kosztowały 5 czy 20 zł. Być może będą one kilkunastokrotnie droższe od tych, które kupowałeś rok temu na Allegro. Jednak będą to dużo bezpieczniejsze działania. Wówczas wystarczy znacznie mniej takich linków, niż tych pochodzących z niskojakościowych źródeł. Pamiętaj, że nie liczy się ilość, a jakość.

Dla dywersyfikacji możesz zamieszczać linki z ogłoszeń. Nikt Ci bowiem nie zabroni ogłaszać swojego sklepu. Pamiętaj byś to również robił z głową. Linki pochodzące z portali, które mogą za 3 miesiące już nie istnieć są bezsensowne. Tworzą śmietnik wokół witryny, który przy ponownym updatcie, może mieć przykre konsekwencje.

Kontynuując wywód na temat content marketingu należy uwzględnić trzy jego aspekty. Ten od którego zaczynamy, czyli unikalne opisy (różniące się zdjęcia, inny sposób zapisu danych technicznych, możliwość recenzji produktów) powinien być wykonany jak najszybciej. Kolejnym jest stworzenie działającego przy platformie sklepowej eksperckiego bloga. Pisać możemy nie o towarach, a o rzeczach otaczających ich tematykę. Prowadząc sklep sportowy, możemy pisać poradnik jak dobrać buty sportowe, lub jak kupić buty do 300 zł. Każdy artykuł może być linkiem do naszego sklepu, a jeśli będziemy faktycznie dobrzy, to wpisy na blogu będą podlinkowywane przez użytkowników, a to najlepsza metoda na pozyskiwanie linków naturalnych.

Kończąc temat contentu, należy powtórzyć, że warto jest nawiązać współpracę z blogerami lub portalami. Dzięki temu uzyskamy nie tylko silne linki, ale też po raz kolejny wrażenie eksperta. Będzie miało to ogromne znaczenie we współczesnej reklamie.

Autorem tekstu jest Michał Bąk – wieloletni praktyk marketingu, od 2008 roku pracował w lub współpracował z warszawskimi agencjami interaktywnymi. Od 2011 roku prowadzi własną działalność gospodarczą oraz doradza przedsiębiorstwom na temat reklamy internetowej. Jego konikiem jest e-commerce i marketing turystyczny. Chcesz nawiązać współpracę napisz: info@majkb.com lub zadzwoń: 695-069-430

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.