Jak prowadzić konto firmowe na Facebook-u?

W 2014 roku wszyscy wiemy doskonale, że bezwzględnie trzeba istnieć w mediach społecznościowych. W Polsce dominującymi portalami społecznościowymi są Twitter, Google +, Instagram, a przede wszystkim Facebook. To właśnie o nim porozmawiamy.

Dlaczego warto być na Facebook-u? Tak, ten portal również sprzedaje. Może to być bezpośrednio – gdy klient poprzez system reklamowy Facebook Ads ląduje na stronie platformy sklepowej – lub pośrednio – gdy do sprzedaży nakłania go strategia content marketingowa, którą stosujemy.

Co oznacza strategia content marketingowa w przypadku profilu na Facebook-u? Zdecydowanie to, że mamy pomysł na nasz profil, wiemy jaki jest target naszej grupy docelowej i mniej więcej znamy ich profil. Jeśli tworzymy profil na Facebook-u docierający do manager-ów to nie będziemy codziennie atakować ich kotkami. Ich oczekiwania są zupełnie inne. Oczekują wartościowej treści tzw. contentu mięsistego, który może ich czegoś nauczyć bądź nakierować. Znajomość profilu naszych odbiorców ma ogromne znaczenie podczas ustawiania płatnych reklam na pozyskiwanie targetowanych fanów. Jeśli wyślemy reklamę do zbyt szerokiego grona, pozyskanie jednego fana będzie znacznie droższe, niż w przypadku odpowiedniego i skrupulatnego dopasowania.

W prowadzeniu profilu powinniśmy kierować się zasadą, iż nie będziemy nim kierować tak jak miejscem, którego sami nie chcielibyśmy czytać. Lubisz nachalne reklamy? Twój czytelnik również nie chce codziennie czytać o nowych ekstra promocjach w Twoim sklepie czy w Twojej firmie. Odpowiedni content czyni Cię ekspertem, który mimochodem może przemycać sprzedaż. Nikt nie będzie kupował nachalnej informacji sprzedażowej. Należy pamiętać, że przeciętny konsument jest atakowany codziennie setkami komunikatów reklamowych i nie bardzo chce czytać na swoim wall-u kolejnych z nich.

Wracając do tematu targetowania płatnych reklam, chciałbym Ci pokazać jak to wygląda w praktyce. Weźmy za przykład jeden z profili, które miałem przyjemność prowadzić. Profil nazywał się Szczupła Panna Młoda, a grupą docelową były kobiety, które są zaręczone i chcą wyjść za mąż. Zobacz jaką interakcję powoduje odpowiednie dopasowywanie contentu.

Na zakończenie chciałbym Ci pokazać jeszcze jak możesz pozyskać fanów, którzy będą odpowiednio dopasowani do Twojej profilu na Facebook-u.

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.