Jakie korzyści daje uwzględnianie reklamacji?

Każdy dojrzały i odpowiedzialny za zadowolenie swoich klientów sprzedawca, będzie w każdym zakresie sprzedaży – nawet jeśli chodzi o zwrot towaru – będzie dbał z należytym profesjonalizmem o satysfakcję klienta. Dlatego też warto się zatrzymać nad dzisiejszym artykułem o uwzględnianiu reklamacji i korzyściach dla sprzedawców z tej czynności płynących.

Uwzględnianie reklamacji cechuje się przede wszystkim uczciwością. Oczywiście nie chodzi tutaj o to, byśmy uwzględniali reklamacje z błahych powodów, ale byśmy wykazywali się profesjonalizmem i wyrozumiałością, gdy są oczywiste powody ku temu, by pozytywnie rozpatrzyć reklamację klienta. Warto wiedzieć, że właśnie takie zachowanie daje możliwość podtrzymania relacji z klientem. Dzięki temu klient nie będzie wypisywał o nas i naszym e-sklepie niepochlebnych opinii na forach czy w innych publicznych miejscach. Wręcz przeciwnie, mając opinię, iż jesteśmy profesjonalistami i nie utrudniamy dochodzenia swoich praw przy oczywistych powodach do reklamacji pokazujemy, że jesteśmy dobrym e-sklepem i nie ma żadnych obaw kupując u nas. Po prostu przedstawiamy konsumentowi swój przyjazny wizerunek.

 

Można by nawet sformułować tezę, że reklamacja może być lepszą dźwignią handlu niż reklama. Należy bowiem zauważyć, że umiejętnie przyjęta, poprowadzona i załatwiona reklamacja ma szansę wypromować nasz sklep i związać klienta z Twoją firmą poprzez stworzenie u niego poczucia bezpieczeństwa oraz, że – jako sprzedawca – jesteś po jego stronie i dbasz o jego satysfakcję z zakupów, czym pokazujesz, że warto kupować u Ciebie. W obecnych czasach towary często się psują, rzecz jasna nie jesteśmy w stanie zagwarantować klientowi, że dany produkt się nie zepsuje, ale możemy funkcjonować jako profesjonalny sprzedawca, który zawsze zaradzi i pomoże. Do właśnie takich sprzedawców należy przyszłość e-commerce, bowiem efekt marketingowy kolejnych odpowiednio załatwionych reklamacji będzie efektem śnieżnej kuli.

 

Reasumując, chodzi o to, byś – jako przedsiębiorca/sprzedawca – wypracował w swoim e-sklepie takie standardy rozpatrywania reklamacji i komunikowania się z klientem w toku postępowania reklamacyjnego, żeby nawet odmowa albo częściowe uznanie reklamacji było przedstawione profesjonalnie i uczciwie i nie pozostawiło żadnego niedosytu u klienta.

 

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.