Opinia vs reklama sklepu internetowego – co ważniejsze?

Opinia, czy reklama? – oto jest pytanie. W dobie e-commerce bardzo często pada pytanie: co jest skuteczniejsze? co jest korzystniejsze? W dzisiejszym artykule przekażę Wam, co ja sądzę na ten temat.

Dzisiejsi klienci są dość wybredni, łatwo więc nie uwierzą w standardowe slogany reklamowe. Trzeba więc zastanowić się nad tym, czy oprócz reklamy, nie posłużyć się opiniami klientów. Oczywiście nie chodzi o to, by wstawiać „ustawione przez nas” opinie podstawionych klientów. Tak naprawdę mogli byśmy sobie wtedy „strzelić kulką w nogę” i cała akcja zakończyłaby się fiaskiem. Jeśli wiemy, że produkty jakie sprzedajemy są odpowiednio wysokiej jakości, nie psują się, nie mają żadnych wad (przynajmniej tych o których moglibyśmy wiedzieć), to wówczas powinniśmy postawić właśnie na opinię innych klientów. W marketingu nazywa się to tzw. buzz marketing, czyli inaczej marketing szeptany. Jest to o tyle dobry sposób na promocję, że jest dyskretny i wykorzystuje tzw. pocztą pantoflową, którą to klienci przekazują sobie opinie na temat sklepów, czy produktów. Nie powinniśmy się bać postawienia na opinie. Mając świadomość co do naszych towarów, trzeba zaufać, iż „same się obronią”. Mechanizm opinii stał się w ostatnich latach bardzo efektywnym narzędziem marketingu w Internecie.

W obecnych czasach, gdy klienci mają duży wybór produktów z różnych sklepów, coraz częściej mają problem z podjęciem decyzji o kupnie danego towaru. Zanim kupią produkt, szukają informacji na forach internetowych, bądź blogach. Dla klientów większą wagę mają opinie innych konsumentów aniżeli reklama, czy opis na producenta. Dzieje się tak dlatego, że de facto za każdą opinią kryje się jakaś osoba, która autentycznie zakupiła produkt i może opowiedzieć jak wygląda w użyciu. Jakie ma wady, jakie ma zalety. Jest to taka bezinteresowna opinia, którą dana osoba dzieli się, by przekazać innym, że warto kupić dany produkt. Inaczej jest z reklamą, która tworzona jest na specjalne zamówienie producenta i opierają się z zasady na standardowych sloganach i nie uwzględniają wad. Jak dobrze wiemy, każdy medal ma dwie strony – nie ma rzeczy bez wad, a jeśli są takowe, to „szukać ich ze świecą”.

Klient dobrze wie, że producent może celowo zataić wady, dlatego też woli zdać się na opinie, które dla niego są bardziej rzetelne i prawdziwe. Opinia w odróżnieniu od reklamy zawiera również np. ocenę obsługi danego towaru, bądź wszelakie parametry wraz z określeniem ich przydatności. Takich informacji próżno szukać w reklamie, w której to wszystko oparte jest tylko na kilku zaletach i tyle.

Najlepiej byłoby, gdybyśmy po zakupie danego produktu poprosili klienta o to, by zostawił opinię. W taki sposób nie będziemy zdani tylko na niektórych klientów, którzy zazwyczaj wrzucają do sieci opinie o towarach jakie kupują. Możemy tak zaprojektować naszą stronę internetową, by było miejsce na wpisanie opinii. Wówczas już przy zastanawianiu się nad zakupem danego produktu, klient będąc w naszym e-sklepie będzie mógł poczytać, co inni sądzą o tym towarze.

Reasumując, zwróćmy uwagę na opinie klientów, może się bowiem okazać, że kampania reklamowa naszych towarów „zrobi się sama”.

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.