+48 503 934 638

Twój profil na Facebook-u to nie słup ogłoszeniowy

                753720_97228794

 

 

Celem każdego przedsiębiorstwa jest bycie rentownym, sprzedawanie i rozwijanie się. To oczywiste nie mniej jednak metod by to osiągnąć jest w sieci bardzo dużo. Dlaczego więc  wielu przedsiębiorców, staje się nieporadnymi ambasadorami swojej marki? Dlaczego tak ciężko jest im promować swoją markę bez naruszania elementarnych zasad przyzwoitości czy bez jakiegokolwiek sensu? Niestety bardzo często dotyczy to także sklepów internetowych, w tym także tych z którymi miałem okazję współpracować.

                Czy widzę sens prowadzenia profilu na portalach społecznościowych? Oczywiście. Jest to wręcz konieczne. W dobie świata społeczności, tych mniejszych lokalnych oraz większych tych ogólnokrajowych, czy wręcz globalnych, nie przebywanie na portalach jest gwoździem do naszej trumny. Reklamowanie się w społecznościówkach, też ma jak najbardziej sens. Pod warunkiem, że reklamujemy się w sposób odpowiedni. Co to znaczy? Przede wszystkim nasze konto zostało stworzone w celu uwiarygodnienia naszej marki, możliwości obcowania z naszymi klientami, czy dzielenia się wiadomościami branżowymi. Warto jest nakłaniać klientów do śledzenia naszego profilu, nakładając na naszych „lajkowiczów” różne przywileje. Zaczynając od promocji, kończąc na rabatach czy darmowych bonusach oraz konkursach. Łatwo ulegamy jednak przekonaniu, że nasz profil można wykorzystać aby codziennie dać znać o swoich produktach, usługach. Jeśli chcesz aby konto Twojego przedsiębiorstwa stało się kolejnym profilem zoombie, rób tak dalej. Nie ma problemu. Jeśli jednak masz chęć zrobić coś więcej, wyjść ponad myślenie przeciętnego „Mirka przedsiębiorcy”  uczyń swój profil lekkim, gdzie Twoja marka będzie odbierana jako dostawca interesującego contentu, takiego, który każdy chce czytać, każdy czeka na post z serii Twojej marki.

                Jak zatem uczynić swój profil ciekawy jednocześnie promując swoją działalność? Bardzo dobrym przykładem takiego profilu jest działalność Piotra Chmielewskiego „Własna firma, odkrywamy przepisy na sukces”.  Profil jest jak dla mnie prawdziwym nośnikiem marki w sieci. Ma ponad 63 tysiące fanów. Wielu z nich, co widać po moich znajomych nie prowadzi nawet działalności gospodarczej. Nie o to jednak chodzi. Być może ktoś z ich znajomych ma potrzebę promocji w portalu Facebook. Łatwiej jest polecić profil o przepisach na sukces firmy, niż zwykłe konto danego przedsiębiorstwa. Właśnie w ten sposób działa Social Media Now, czyli firma zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorstw, uczelni, marek w kanałach społecznościowych.

                Na tym przykładzie również Ty możesz stworzyć swój profil marzeń. Może to być „1000 sposobów na smaczną zupę”, gdy prowadzisz sklep z delikatesami. Prowadząc sklep militarny można założyć profil „Fakty wojskowe, o których nie miałeś pojęcia”. To właśnie takie metody działają najlepiej na ludzi. Społeczeństwa wolą się utożsamiać z ideą, a nie firmą, która traktuje każde miejsce w sieci, jako kolejny kanał zbytu.

                Pamiętaj, że masz wybór, w którym liczy się Twoja kreatywność i tylko od Ciebie zależy, co uczynisz ze swojego profilu. Zanudzając, reklamując, a wręcz spamując stajesz się nachalnym sprzedawcom, z którym nikt nie będzie chciał mieć do czynienia.

 

bannerv3 (1)

Leave Comment