Zwiększ budżet na marketing w gorącym okresie!

Niekiedy, robiąc bilans rocznych przychodów naszego e-sklepu dziwimy się, że są one za małe. Zastanawiamy się dlaczego? Przecież staramy się, pozycjonujemy, reklamujemy się gdzie się tylko da, więc o co chodzi?

Otóż, kluczem do sukcesu naszego e-sklepu oprócz wdrożenia wszystkich możliwych sposobów na ulepszenie i poprawę sprzedaży w naszym sklepie internetowym jest to, by w gorących okresach dla dziedziny w której handlujemy zwiększyć budżet na marketing. Brzmi to na pewno dość dziwnie, bo przecież i tak dużo wydajemy na marketing. Warto jednak zauważyć, że w każdej dziedzinie handlu także internetowego jest okres, kiedy jest większy popyt na dane towary niż zwykle. Wówczas, marketing będzie o wiele, wiele skuteczniejszy i tym samym będziemy mogli zauważyć zwiększenie sprzedaży.

Dla przykładu podam kilka dziedzin i okresów, kiedy należy zwrócić większą uwagę na marketing naszego e-sklepu. Pierwszym przykładem jest sytuacja w kategorii sport/sprzęt sportowy. Oczywistym jest, że kiedy zbliża się okres letni/wakacje wzrasta popyt na towary typu np. piłki plażowe, rakietki do badmintona, czy sprzęt do nurkowania. Warto wyłapać ten moment i zaproponować klientom jakąś promocję. Warto wtedy próbować wszystkimi drogami szukać potencjalnych klientów. Zwiększenie budżetu na np. reklamy AdWords, pozwoli nam na to, że w naszym e-sklepie znajdzie się więcej klientów niż zwykle. Tam samo jeśli chodzi o sport dzieje się w okresie zimy/ferii zimowych. Wówczas największym powodzeniem cieszą się narty i snowboard. Każdy wolałby mieć własny sprzęt wyjeżdżając na odpoczynek, warto i w tym okresie zaproponować coś niezwykłego naszym klientom.

Jeśli zaś chodzi o okres czasu, w którym wiele dziedzin handlu ma swój gorący okres to jest czas przedświąteczny, okres przed Świętami Bożego Narodzenia. Jak wszyscy wiemy, ludzie obdarowują się wtedy nawzajem przeróżnymi prezentami. Warto więc tak naprawdę za każdym razem, na święta mieć przygotowane coś specjalnego. Zwiększenie budżetu naszego sklepu na marketing właśnie w tym okresie zawsze przyniesie korzyści. Trzeba tylko umiejętnie i nie nachalnie przedstawić ofertę naszego sklepu jako najkorzystniejszą. Liczne newslettery i reklamy AdWords trafią do dużej ilości klientów, którzy nawet przed świętami są zapracowani i czekają tylko na propozycje prezentów dla ich bliskich.

Chcąc zwiększyć budżet w gorącym okresie musimy mieć przemyślaną strategię marketingową. Musimy zaufać, iż każda reklama, newsletter, rabat, promocja, czy nwesletter nam się wtedy opłaci. Nawet jeśli miałoby nam nie starczyć budżetu na kampanię marketingową w zwykłych miesiącach, to na pewno taki ruch w postaci zwiększenia budżetu w gorącym dla naszego sklepu okresie, zwróci się nam z nawiązką.

Reasumując, musimy zrobić research, które miesiące, które okresy są dla naszej gałęzi handlu najgorętsze. Musimy dokładnie przemyśleć kampanie i zacząć ją w odpowiednim czasie, tak by w miarę możliwości wyprzedzić konkurencję, jednakże nie zrobić fal-startu. Tak więc do dzieła!

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.